lördag 17 maj 2008

Safaristolar

I dag åkte vi till Skrufs marknad, där vi visste att en dansk antikhandlare skulle ha loppis. Det visade sig att det inte var mycket att ha, så i stället åkte vi till hans butik i Lessebo. Där fanns ett par fantastiskt fina safaristolar som jag genast blev förälskad i. Håkan var lite tveksam till en början. Efter mycket velande åkte vi därifrån utan stolarna. Men tack o lov tog vi vårt förnuft till fånga, vände och åkte tillbaka och köpte dem. Jag lyckades pruta rätt bra, tycker jag. 5.000 var utgångspriset, men vi betalade 3.700 och fick en stor burk lädervax på köpet. Stolarna är i ek och cognacfärgat kärnläder. Snygga va?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle nog kunna tänka mig att betala 5 000 kronor för dem...

Lasse

hagudden sa...

Visar det sig att de inte passar in i huset ska du få ett bra pris... :D