söndag 6 december 2009

Uppdatering

Vad har hänt de senaste dagarna då?

* Fläkten har monterats, men är dock inte kopplad ännu. En målad mdf blir front och den övriga väggen blir alltså tapeten som jag skrivit om i tidigare inlägg. På väggen mellan fläkten och bänkskivan sätter vi en glasskiva som stänkskydd. Den 90 cm breda fläkten är från Miele och hällen som är 80 cm bred är från Siemens.

* Min snälla pappa hämtade ett hiv panelbräder i Sävsjö i fredags. Jag grundmålade ett gäng för att Håkan och Christian skulle kunna göra klart det sista utvändigt under helgen. Nu är det "bara" garaget kvar.

* Skjutpartiet till uterummet är beställt och kommer inom ett par veckor.

* Håkan har reglat upp halvväggen uppe på loftet.

* Väggen i allrummet, där alla sladdar och rör till mediacentralen ligger, är nu klädd med osb och klar för gipsning.

* Jag har handlat färg till köket, för att kunna måla i veckan.

Tja, mina vänner, det var nog allt för den här gången...

Inga kommentarer: