fredag 15 augusti 2008

Unidrain

Ett hett diskussionsämne hemma är valet av golvbrunn i badrummet. Jag är stort fan av den snygga designbrunnen Unidrain, som monteras längs med väggen i duschen. Praktiskt att slippa stå och trampa på golvbrunnen när man duschar och viktigast av allt: den är dööösnygg! :) Dilemmat är att min man är något skeptisk till monteringen av denna golvbrunn. Han ifrågasätter om den går att få tät och om försäkringsbolagen godkänner den vid en eventuell vattenskada. Det råder delade meningar om detta och ämnet diskuteras hett i olika byggforum. Själv är jag övertygad om att den fungerar perfekt om man bara är noggrann vid monteringen (jag kommer således att hålla mig utanför detta arbetsmoment!). En annan parameter är naturligtvis priset. Runt 3 500-4 000 spänn får man hosta upp. Vad säger ni, är det värt det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller på dig. Håkan får änna skärpa sig nu...

Sara & Björn sa...

Vi hade lätt valt såna om vi bara hade vetat om att de fanns när vi gjorde våra väl. Tyvärr upptäckte vi dem för sent, de är verkligen apsnygga.